The naked truth of Bretagne

17 mei 2018 Bréval Le Pieux

18 mei 2018, Montitier

19 mei 2018, Le Minihic

20 en 21 mei 2018, Dourlin

22 mei 2018, Crozon (Le Fred)

23 mei 2018, Locmiquélic

24 mei 2018, Port de Foleux

We hebben weer verbinding! Erg leuk hoor al die schattige plekjes, maar niet overal internet dus kan soms even duren voordat er weer een verhaal staat. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er even geen zin in had, maar heb weer even de moed verzameld om een leuke samenvatting te maken.

Eerst zal ik maar beginnen met een stom verhaal.. we zijn ook 2 dagen op een camping gebleven zodat we even een dagje niet hoefde te rijden. Correctie, zodat Thomas even niet hoefde te rijden. We hebben een prima plek mooi achter het strand en eindelijk weer even douche! Uiteraard maak ik hier gebruik van en ik sta nietsvermoedend een lange douche te nemen. Ineens zie ik in het hokje naast mij, dacht ik, iets onder het hokje vandaan komen. Had ook niemand ernaast horen komen dus dat was al vreemd. Afijn toch gealarmeerd maar nog even de laatste sop uit mijn haren wassen. Ben ik mij aan het droogmaken zie ik gewoon aan de andere kant van het douchehokje ineens een camera, DUS TOCH 🤬🤬🤬 Ik naar de deur lopen om te kijken of ik een bevestiging kreeg en ja hoor ik zie een man sneaky weg lopen en zijn mega mobiel in zijn trui verstoppen. Daarna keek hij nog om ook en ik keek hem dus recht in de ogen aan. Zo stom dat je op dat moment dan even een freeze moment hebt, had er natuurlijk meteen achteraan moeten gaan en desnoods naakt want hij had toch alles al gezien! Je begrijpt dat die vent natuurlijk onvindbaar was na een minuut te lang gewacht te hebben. Ook de camping eigenaren ingeschakeld maar na een rondje camping konden ze ook niks meer doen. Goed het is gebeurd (en wellicht een internethit rijker zonder het te weten).. deal with it. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 ☝🏼 en nu begrijp je de titel waarschijnlijk ook 😉

We hebben Mont-Saint-Michel bezocht, je weet wel dat eiland van Bassie en Adriaan!! Althans bij mij stond het nog goed in mijn geheugen gegrift. Wat onwijs prachtig is dat om te bezoeken, alleen kan ik je adviseren de zaterdag te vermijden (logisch ook) en ook lekker in de ochtend te gaan. Foto’s maken zonder mensen is anders niet mogelijk, toch heb ik mijn best proberen te doen. Dus met een bezoek aan Frankrijk is dit zeker de moeite waard.

Hmmmm brood 🥖🥐 kunnen ze in ieder geval wel maken, elke dag eten we vers brood en in de middag een stokbrood met banaan of pindakaas. We hadden ook zelfgemaakte knoflook, maar de geur was even te veel geworden voor mij dus dat doen we maar iets minder vaak 😶 Wel vergeten we continue dat de Franse ook siësta houden.. dus staan we voor een dichte deur. Siësta is van 13:00 tot ongeveer 15:30, dus houd hier rekening mee als je in Frankrijk op vakantie gaat. Evenals de toiletten die ook al afwijken met wat voor ons normaal is, geen pot en dus hurken of wel een pot maar geen bril. Dat laatste vind ik echt vreselijk, zet dan gewoon geen pot neer! Maar straks erg sterke beenspieren 💩💩💩💩

Af en toe zie je wat foto’s van mooie dingen die we onderweg bezoeken of als ik weer keihard STOP roep om ene foto te kunnen maken. Dat is natuurlijk een grapje, ik vraag het heel vriendelijk 👸🏽

Eeuwenoude kastelen, prachtig uitzicht over de zee en rotsen, schattige huisjes en noem het maar op wat voor leuks ik tegenkom en op de foto zet.

Tot nu toe wel elke dag lekker een zonnetje alleen is het nog wel fris overdag en in de avond koelt het helemaal snel af. Vandaag, 24 mei, was echt een heerlijk warme dag die afgesloten werd met een enorme tropische regenbui.

Na altijd aan het strand willen staan en moeten vechten om een plek staan we nu iets meer van de kust af. Genoeg plek en we kunnen zelfs gratis douchen omdat het een haventje is. Omdat ik over 2 dagen 😱30!!!!! 👀👀👀 word zitten we even te kijken was uniek is om die dag te doen... misschien iemand tips?

Tips om mooie natuur te bewandelen en te zien:

• Mont-Saint-Michel
  • Cap Féhel
  • Parc Naturel régional d’Amorique (bij Argol daar dat uitstulpsel is prachtig)
  • Boven Audierne mooie wandelroutes

1. Aafke:
    25 mei 2018
    Leuk Annie! Behalve van die viespeuk dan!! Bah!
    Gaan jullie ook naar die begraafplaatsen daar? Vond ik erg indrukwekkend!
    Enne.... 30 is hip! :) welkom! Gefeliciteerd alvast!! Xx
  2. Petra van Veen:
    29 mei 2018
    Heftig hoor die voyeur op de camping. Geniet van je verhalen. Al is deze minder leuk. Nu gaan jullie waarschijnlijk naar de Vende. Daar ben ik nog nooit geweest. Ben benieuwd naar de volgende foto's. Liefs ma